Philips Lighting Nordisk produktlancering

Philips Lighting
Nordisk produktlancering

LED pæren du kan dæmpe uden en lysdæmper

 

Baggrund/opgave

Philips skulle lancere en ny LED pære på det nordiske marked og en større international kampagne lå allerede klar. Udfordringen var dog, at der var tale om en helt ny produktkategori – noget den internationale kampagne, ikke tog højde for. Den var nemlig udviklet til markeder, hvor produktkategorien allerede eksisterede. Opgaven bestod derfor i at lave en ny nordisk kommunikations-strategi og AtL-kampagne uden at vige for meget fra det internationale visuelle udtryk.

 

Idé/løsning

Resultatet blev en enkel, visuel og let forståelig kampagne, der introducerede den nye produktkategori helt stramt og direkte på USP; at din nye LED pære, gør din almindelige kontakt til en lysdæmper. Det budskab blev gentaget – og dramatiseret på de medier, der gjorde det muligt for forbrugerne selv at prøve produktet. Som f.eks. på online bannere, hvor man kunne trykke på kontakten og se pæren ændre lysstyrke. (Prøv selv...)

 

TILBAGE TIL CASE OVERSIGT

320 x 600